Lét ellen-felem leszel te drága
goromba romba dőlő rém rím,
ellen-himnusz s hangszalag szó szabálya
melytől ma Donna ül a mondafára
s égig érő lesz benne az égszín
kék világok kreol bőrű népe:
Ena, Num, Jade, Ji, Attila
és a tenger tajtékozó népe,
napot tartó hajkorona villa
Maui kezében, s a lét határon túlra
így juttatnak őskort búvó képzetek.
S a Kárpátok közt settenkedő dudva
közt írják a történelmemet.
Num a szibériai valamint közép ázsiai gesztákban Istenként, hadvezérként (ha úgy tetszik őrzőként jelenik meg). Enna a mikronéziai őskultuszban a világ első szigete, amely Tagaola Isten segítségével teremtette meg az első otthont. A mondák szerint Enna szigete hódította meg a tengert és adott otthont a Mikronéziai őslakosságnak. Jade vietnami császár is temető, honfoglaló ember volt, aki császári mivoltában, bivallyá változtatta szolgáit, mert azok több fűmagot vetettek el, mint rizst, hogy ez által meg ingassák a Jade császár uralmát. A csillagokkal harcoló Ji mint íjász szintén szakrális erővel bírt a legenda szerint, aki lenyilazta a népét fenyegető csillagot. Ezt követően kerül a sorba Attila (Atilla), mint Isten ostora.
Mindannyian emberi alakok, akiknek Isteni erőt tulajdonítottak, és akik (ha a finnugor elméletet félretesszük) mindannyian egy kontinenshez kötődtek. És talán feltételezhető, hogy egy népcsoportból eredeztették egymást.
Hiszen az előbb felsorolt nemzetek kultuszvilágában még a mai napig rengeteg egyező elemet találunk.