„Jó gyakorlatok a fenntartható fejlődés pedagógiájában” címmel regionális ökoiskolák konferenciáját rendezik a Gönczy Pál Általános Iskolában.
Változtathassa meg saját, egyúttal a Föld jövőjét: mindazt, amit az elmúlt századtól és a napjainktól öröklött fogyasztói mentalitás okozhat – igazán üdvös pedagógia az, amely ehhez ad eszközöket a jövő felnőttjeinek. A fenntartható fejlődés eszméjére építették ezért módszertanukat azok a hazai iskolák, amelyek elnyerték az ökoiskola címet az egykori Oktatási és Kulturális, valamint a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumtól. Mi módon érjük el, hogy a mai gyermekek környezettudatos felnőttek legyenek, cselekvéseik humánus értékekre és az élet egészére tekintő, holisztikus tudatból eredjenek? – ez ügyben kapják meg a legfrissebb információkat, ismerhetnek meg jó gyakorlatokat pedagógusok és érdeklődők szeptember 10-én 9 órától az Észak-alföldi Régió ökoiskoláinak konferenciáján a debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában, a fenntartható fejlődés pedagógiájára alapozó iskolák regionális központjában.
Holisztikus szemlélet és módszer
Elméletet és praxist: a legtágabb és szűkebb környezetével egyensúlyban élő embereket nevelő pedagógia módszertanát, majd – az illetékes minisztériumban is – elismert jó gyakorlatait mutatják be a Gönczy Pál Általános Iskolában. A résztvevők megismerhetik az ökoiskolákban kialakítható holisztikus szemléletet az intézmény igazgatójától, Agárdiné Burger Angélától. A Zöld óvoda és az ökoiskola programjainak aktuális tudnivalóit Varga Attila, az ökoiskolai hálózat koordinátora mondja el. E pedagógiai módszertan komplex: a Gönczy-iskola résztvesz ezért a Magyar Hospice Alapítvány Méltóság mezeje programjában, melynek szemléletformáló munkájáról Porkoláb Gyöngyi, a helyi projekt vezetője beszél. A régió és Debrecen természetvédelmi területeinek ápolását a Natura 2000 projekttel együtt ismerteti Aradi Csaba, a Hortobágyi Nemzeti Park nyugalmazott igazgatója.
(www.civishir.hu)